Michelangelo Electric, unde eşti ?!?

Inima şi mintea mea şi-au găsit locul în cartea Sarei Hall, "Michelangelo Electric". Este o carte care m-a marcat, m-a vrăjit, mi-a dat lovitura de graţie atunci când m-am aşteptat cel mai puţin...
În primul rând m-a impresionat datorită lui Cyril Parks, un băiat aparent simplu. Pe parcursul romanului urmărim însă evoluţia lui tristă şi dură. El se dezvoltă într-un mediu nu tocmai potrivit pentru un copil, în care face cunoştinţă cu arta tatuajului, cu alcoolul, violenţa, banii, beţiile, femeile, toate acestea sub îndrumarea maestrului Eliot Riley, la care va locui după moartea mamei sale.
De la stadiul de băieţandru, Cyril Parks, născut în Morecambe, Anglia, mereu în umbra marelui Eliot Riley, ajunge după moartea acestuia artist independent peste ocean, în New York, sub denumirea de Michelangelo Electric.
Acolo, pe continentul unde se împletesc atâtea civilizaţii, se îndrăgosteşte de Grace, o artistă venită din Europa de Est. Ea nu e o fată ca oricare alta, locuieşte cu un cal în apartament şi îi cere lui Cyril şă o tatueze pe întreg corpul cu un singur simbol: un ochi. După cum era de aşteptat, ei se îndrăgostesc unul de altul, şi uimitor este modul în care Cy nu cedează tentaţiei trupului ei atunci când îi pictează corpul, deşi este incredibil de greu.
Şocant este ceea ce se întâmplă cu Grace, însă nu mai vreau să vă dezvălui eu prea multe, mi-am dorit să vă stârnesc curiozitatea, deoarece această carte chiar merită citită. Este prima dată când scriu pe blog un review al vreunui roman şi sincer nu cred că se va întâmpla asta prea des, pentru că, deşi am citit foarte multe cărţi minunate, nici una nu a avut aşa un impact puternic asupra mea. M-a făcut să râd şi să plâng, să îmi doresc să o termin pe nerăsuflate şi uneori să o arunc din mână, m-a uimit, m-a şocat, m-a trezit la realitate apoi m-a indus într-o stare de visare... mult prea multe trăiri în trei sute de pagini.

"Privind în jos, Cy simţi apariţia unui front atmosferic diferit care se instala în jurul ei, fără nicio turbulenţă. Apăruse fără avertizare sau prognoză, ca tot ce era imediat şi neprevăzut în legătură cu ea, izbucnirea furiei, şuierul sfidării, râsul, tot ce-şi punea în minte, răsturnarea partidelor de şah, a meselor şi a opiniilor."

("Michelangelo Electric", Sarah Hall, Humanitas, 2006)

Comentarii

Postări populare